soferi-tir-franta

Pentru soferii romani de TIR, Franta a ajuns sa fie ca in Vestul Salbatic

        Tot mai multe furturi și jafuri au transformat aceasta tara minunata si prospera intr-un vest sălbatic. Un sofer român de TIR a fost ucis ucis cu salbaticie cu cateva zile inainte.

Acest traseu spre Anglia a devenit un adevărat coșmar și intreaga Franta a devenit destul de periculoasa, acestea fiind cuvintele spuse de simpli turiști romani. Soferii incearca sa schimbe legislatia printr-o petitie publica adresata Parlamentului European ca sa fie in siguranta in parcari.

Drama lui Mihai Spataru, care a fost ucis într-o parcare de pe autostrada N28 din Franța, a atras atentia celorlalti soferi. Conditiile de munca ale soferilor romani care lucrează în străinătate sunt dramatice. Potrivit asociatiei „Voluntarii europeni”, care a initiat o petitie catre Parlamentul European, ca in Uniunea Europeana se transporta zilnic marfa de miliarde de euro.

Potrivit petitiei adresate Parlamentului European, „vom mentiona in mod specific infractiunile din parcarile din Europa, unde furtul de motorina si combustibil costă anual 8,2 milioane de euro”.

In prezent cea mai periculoasa tara in materie de jafuri in parcarile de camioane ramane Franta, unde sunt zilnic raportate sute de furturi de motorina acte si marfuri din cabina, plus atacurile migrantilor asupra camioanelor care se indreapta spre Anglia„, reiese din petitia formulata.

Prin urmare, pericolul cu care se confrunta soferii români de camioane care lucreaza in strainătate nu este strict legat de trafic, ci de jafurile și talhariile din parcari. De cele mai multe ori pentru odihna și relaxare este timpul de stres și cel mai mare risc.

Soferii romani au devenit victimele hotilor deoarece au condus mai mult si au prins locuri la margine prin parcari

Adriana Mureșan, membru fondator al organizației „Voluntari in Europa”, a declarat ca in prezent sunt aproximativ 150.000 de soferi de camioane romani raspânditi prin toată Europa. Majoritatea sunt așa-numitii „promotori ai comunitatii”, a declarat aceasta pentru Digi24.

Soferul de TIR pe comunitate inseamna soferul care isi lasa familia si pleaca de acasa pentru cel putin 30 de zile. Foarte multi dintre soferi nu fac tur-retur si pleaca pentru 2-3 luni dupa care merg acasa.

Ambasada României se arata ingrijorata fata de ce se intâmpla in Franta

Dupa spusele membrei fondatoare „Voluntari in Europa” hotii sunt foarte bine pregatiti si organizati. Acestia au ca obiectiv principal camioanele incarcate cu bijuterii, telefoane, laptopuri, parfumuri, etc.

Hotii de obicei actioneaza la pont dar totodata pot urmari camioanele care incarca marfa de la firmele producatoare de telefoane, parfumuri, televizoare s.a.m.d.

Conform spuselor lui Muresan, hotii sunt specializati in metodele de furt. In Spania de exemplu se fura foarte mult din cabina, iar pe ruta Franta-Italia mai exact la Nice, chiar si in plina zi in foarte multe parcari se fura motorina.

Reactia Ambasadei Romaniei la Paris nu a intarziat sa apara si a cerut Frantei sa ia masuri de siguranta in parcarile folosite cel putin de soferii romani care tranziteaza Franta. MAE de la Bucuresti a anuntat ca trupul lui MIhai, soferul de TIR ucis, va putea fi adus in tara pentru ceremonia de inmormantare.